:format(webp)/nginx/o/2017/09/20/7121143t1hc069.jpg)
Joel Thornton USAst Seattle'is asuvast Washingtoni ülikoolist uuris maailma äikeseandmeid ja märkas, et mõnes piirkonnas oli välku löönud tavapärasest rohkem. Selgus, et seda põhjustavad laevad liiklustihedal teel, kirjutab Novaator.
Joel Thornton USAst Seattle'is asuvast Washingtoni ülikoolist uuris maailma äikeseandmeid ja märkas, et mõnes piirkonnas oli välku löönud tavapärasest rohkem. Selgus, et seda põhjustavad laevad liiklustihedal teel, kirjutab Novaator.
Thornton ja tema kaasautorid kirjutavad ajakirjas Geophysical Research Letters, et laevamootoritest välja paiskuvad peenosakesed ehk aerosoolid põhjustavad piksenoolte pillutamist.
Kui õhus on palju pisikesi aerosooliosakesi, nagu laevateede läheduses, jaguneb veeaur nende vahel ühtlaselt ära ning tekib palju väikesi veepiisku, mis tõusevad oma kerguse tõttu kõrgemale atmosfääri – seal nad külmuvad väikesteks jääteradeks.
Pilved, mis sisaldavad rohkesti jääkristalle võivad omandada aga elektrilaengu.
Loe pikemalt ERR Novaatorist!