Eesti teadlased ja USA idufirma tahavad 600 vanuri verega vananemist peatada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Vananemist pidurdav ravimi väljatöötamine on ilmselt väga paljude unistus. USA idufirma koos Eesti Geenivaramu teadlastega on hetkel selle kallal töötamas, kirjutab ERR Novaator

Eesti Geenivaramu asedirektor Tõnu Esko leidis ühel päeval oma postkastist kirja USA idufirma BioAge Labs-i praktikandilt, kes tundis huvi tema ja Soome geneetiku Krista Fischeri  avaldatud artikli vastu, kus tuuakse välja, et nelja biomolekuli muutunud tase normi suhtes ennustab nii-öelda vananemisprotsessi algust.

BioAge tundis huvi, kas uuringus kasutatud geenidoonorite vereplasmast oleks võimalik otsida veel biomarkereid ehk näitajaid, mis vananemisest märku annaksid – tuli välja, et on.

Esko ja Fischeri varasemast uuringust oli teada neli molekuli, mis aitavad ennustada organismi vananemisprotsessi, kuid nüüdse uuringu tulemusena on neid biomarkereid üle 20.

BioAge'ile annab see võimaluse töötada välja veretest, mis oskab tuvastada tilgast vananemise markereid. Kui need on inimese veres olemas, saab soovi korral alustada vananemist pidurdava raviga.

Loe BioAge’i ja Geenivaramu koostööst lähemalt ERR Novaatorist!