Geeniuuring: liikidevaheline paaritumine pole inimlaste seas ebatavaline (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suurest geeniuuringust selgub, et nagu inimesed ristusid omal ajal neandertallaste ja denisi inimestega, on paaritumise jälgi ka šimpansite ja bonobote DNAs. Foto: Mogens Trolle/Caters News Agency

Kümneid tuhandeid aastaid tagasi paaritusid nüüdisinimesed sugulasliikide neandertallaste ja denisi inimestega.

Uus geeniuuring näitab, et inimlaste puhul pole siin tegu millegi harukordsega, vahendab ERR Novaator. Viimase kahe miljoni aasta jooksul ristus sarnasel viisil kahel korral ka šimpansite ja bonobote tee.

«Šimpansid ja kääbusšimpansid on üksteisest lahutatud Kongo jõega. Pikka aega peeti nende eraldumist n-ö puhta lahknemise heaks näiteks,» selgitas uurimuse kaasautor Pille Hallast, Tartu ülikooli molekulaar- ja rakubioloogia instituudi vanemteadur.

Loe lähemalt ERR Novaatorist.