Vanad juhid ei põhjusta rohkem õnnetusi, ent nad teevad sarnaseid vigu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Riin Aljas
Copy
Pilt on illustreeriv
Pilt on illustreeriv Foto: West Coast Surfer/picture alliance / moodboard

Enim põhjustavad nad teiste vanuritega kokkupõrkamisi ja vigu tehakse parempöördeid ning möödasõite sooritades. 

Suurbritannias toimunud teadusfestivalil esitleti tulemusi, mis näitasid, et võrreldes noorte juhtidega satuvad 70-aastased inimesed 17 – 21 aastastega võrreldes kolm kuni neli korda vähem õnnetustesse. Just noored mehed on kõige liiklusohtlikum vanusegrupp.

Ehkki 70-aastaseid juhte karta ei tasuks, näitas Swansea ülikooli uuring, et õnnetuste arv hakkab sagenema 75-aastaste ja vanemate juhtide hulgas. Peamiselt põhjustab seda füüsiline nõrkus. Ka kipuvad vanemad inimesed liiklusõnnetusi tegema siis, kui nad tunnevad end teiste juhtide surve alla sattuvat.

Erinevad ka õnnetusetüübid. Noored juhid põhjustavad kõige rohkem kiiruse ületamisest tulenevaid õnnetusi, kus kahjustada saab ainult üks auto. Vanemate juhtide hulgas esineb aga enam just väiksema mõjuga kokkupõrkeid ning vanurid kipuvad õnnetusse sattuma koos teiste vanemate juhtidega, mis näitab, et vanurid teevad sarnaseid vigu. Enim juhtub apsakaid parempööretel ning möödasõitudel.

Uuringu autori, professor Charles Musselwhite’i sõnul peaks liiklust vanemate inimeste suhtes veidi kohandama, tehes teed laiemaks ning lisades parempöördeid reguleerivaid valgusfoore. Teisalt muretses ta selle üle, et need muutused võivad nooremaid juhte veelgi kiiremini sõitma panna ning liiklusvoogu takistada, vahendas BBC. 

Tagasi üles