Arvutimängude mängijatel on paremad akadeemilised tulemused

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Riin Aljas
Copy
Legendaarne arvutimäng Wolfenstein 3D
Legendaarne arvutimäng Wolfenstein 3D Foto: Kuvatõmmis

Arvutimänge mängivate õpilaste akadeemiline võimekus on kaasõppuritest parem nii matemaatikas, lugemisoskuses kui ka loodusainetes, näitab Austraalias tehtud suuruuring.

Nii vahendab ERRi teadusportaal Novaator ajakirjas International Journal of Communication ilmunud uuringut

Tulemused põhinevad enam kui 12 000 PISA-testi teinud Austraalia õpilaste kooliväliste huvide -tegevuste kohta kogutud andmetel. Analüüs näitas, et peaaegu iga päev arvutimänge mänginud teismeliste keskmine tulemus matemaatikas ja lugemistestides oli üldisest keskmisest 15 ja loodusainetes 17 punkti võrra parem. Paraku ei võimalda uurimuse metodoloogia öelda, mis parema tulemuse tagas. Kuigi sirgjooneliselt võiks arvata, et mängude mängimine parandab vaimset võimekust, saab korrelatsiooni võrdväärselt hästi seletada hüpoteesiga, et PISA-testides häid tulemusi saavaid õpilasi kütkestavad mängud rohkem kui nende kaasteelisi.

Loe põhjalikumalt Novaatorist

Tagasi üles