Dinosaurustega koos hukkusid ka pea kõik imetajad

Riin Aljas
, teadustoimetaja
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: MARK WITTON/AFP

Seda on palju rohkem, kui varem arvati. Imetajate väljasuremist põhjustas sama asteroid, mis hävitas dinosaurused.

Nii näitas Bathi ülikooli teadlaste uuring, kus analüüsiti Põhja-Ameerikas 66 miljonit aastat tagasi elanud imetajaid. See oli võimalik tänu fossiilidele, mis pärinesid ajavahemikust kaks miljonit aastat tagasi kuni 300 0000 aastat pärast asteroidi. Tulemused näitasid, et üle 93% tollal elanud loomadest suri, ent liigid taastusid palju kiiremini kui varem arvati – juba 300 000 aastat pärast asteroidi tulekut oli liike juba kaks korda rohkem kui enne asteroidi. Tulemused avaldati ajakirjas Journal of Evolutionary Biology.

Põhjus, miks nüüd leiti et välja suri rohkem liike, kui varem arvati, peitub selles, et välja surevad kõige enam just need liigid, mis on haruldasemad. Neist on aga säilinud vähem fossiile ja nii kiputakse järeldusi tegema nende fossiilide põhjal, mida on rohkem, ent mis elasid ka väljasuremise tõenäoliselt paremini üle. Kuna äsjaavaldatud uuring oli senistest mahukam, hinnatakse seal väljasuremisulatus ka suuremaks.