Üheksa korda mõõda, üks kord lõika
Muutuvate soovide valguses tuleb ikka ette olukordi, kus laps ei taha mingil põhjusel enam valitud huvialaga tegeleda. Olgu asi selles, et tegevus ei paelu teda, või on lapsel tekkinud konflikt ringikaaslaste või juhendajaga, tuleb temaga sellest igal juhul rääkida. Ehk pole soov tegevusringis käia üldse kadunud, last mõjutavad hoopis muud tegurid. Juhendaja arvamus tuleb siinkohal kindlasti kasuks.
Millegi alustamise ja lõpetamisega peaks kaasnema kasvatusmoment, on ju huviringidelgi oma eesmärk avada lapse oskusi ja õpetada talle midagi uut, kujundada tööturul hinnatud isiksuseomadusi. Vanemad ja laps peaksid huviringi valides põhjalikult kaaluma, mida see kaasa toob ja millise vastutuse laps endale võtab. Mida nooremalt harjub laps alustatut lõpule viima ja temas tekib tööharjumus, seda tõenäolisemalt ei suhtu ta valitud tegevustesse kergekäeliselt.
Kui laps kipub suuremaks saades ikka ühelt huvialalt teisele hüppama, tasuks aidata tal oma tegevusi eesmärgistada. Lõputu liikumine ühe, teise ja kolmanda tegevuse vahel mõjub kurnavalt nii lapsele, kui ka huvialast olenevalt vanemate rahakotile. Kõik ettevõetu ei õnnestugi alati esimesel korral ja järjepidevusega võib jõuda sinna, kuhu ei osanud oodatagi.
Huvitegevus on aktiivne puhketegevus
Üks olulisim mõte, mida meeles pidada, on see, et igasugused ringid on lisategevused ja täiendavad koolis õpitut. Lapse põhitöö on siiski koolis käimine ja kuigi huviringid on kasulikud, tihtipeale paeluvamadki, ei saa kooli tagaplaanile suruda. Kui kooliväline tegevus hakkab segama koolitööd, on aeg maha istuda ja arutada, ehk on targem mõnest huviringist loobuda.