N, 1.12.2022

NEW SCIENTIST ⟩ Selle pealtnäha süütu toidulisandi tarbimine võib kaasa tuua tõsised maksakahjustused

Alice Klein
, New Scientisti kaasautor
Selle pealtnäha süütu toidulisandi tarbimine võib kaasa tuua tõsised maksakahjustused
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 1
Kurkumitõmmis. Pilt on illustreeriv.
Kurkumitõmmis. Pilt on illustreeriv. Foto: Pexels

Selgub, et kurkumiga toidulisandid ja tõmmised on võinud põhjustada viis maksakahjustuste juhtu, mille tagajärjel inimeste nahk kollakaks värvus. Kõik said ravi käigus siiski terveks.

Vürtsis on ühend nimega kurkumiin, mis on väikestes uuringutes näidanud mõningast põletikku vähendavat toimet seisundite puhul nagu artriit ja allergiline nohu. Mõnedest kurkumiga seotud maksakahjustustest on varem teatatud USA riiklikule diabeedi-, seedimise- ja neeruhaiguste instituudile. Sel nädalal esitleti Põhja-Carolinas Ameerika gastroenteroloogia kolledži iga-aastasel teaduskonverentsil viit uut juhtu.

Californias asuvas Kaiser Permanente Los Angelese meditsiinikeskuses töötav Angeline Luong kirjeldas juhtumit, kus 49-aastane naisel tekkis pärast kolme kuud igapäevast kurkumi toidulisandi tarvitamist pakendil soovitatud koguste järgi iiveldus ning oksendamine.

Tagasi üles