NEW SCIENTIST ⟩ Mis juhtuks, kui Kuu oleks tehtud juustust?

Juustust Kuu.
Juustust Kuu. Foto: Marek Strandberg / Postimees

Mis juhtuks, kui Kuu koostis järsku juustuks muutuks? Sellele küsimusele proovivad New Scientisti vahendusel vastuse leida mitu eksperti ja huvilist.

Alex McDowell, London, Ühendkuningriik:

Kosmose vaakumis juust aurustuks. Eriti siis, kui sellele paistaks peale Päike, sest siis võib Kuu pinnatemperatuur ulatuda kuni 120°C-ni.

Juust koosneb veest, rasvast, valkudest ja laktoosist ning kuigi vesi on selle kõige lenduvam komponent, aurustuksid aja jooksul ka teised elemendid.

Kuu tihedus on juustu omast kolm korda suurem. Kui maht jääks samaks, oleks juustkuu mass meie praeguse Kuu massist kolmandik. Selle gravitatsiooniline tõmme oleks seega nõrgem ja loodete kõrgus Maal väheneks, isegi enne seda, kui mingi osa juustkuust aurustuks.

Meie Kuu stabiliseerib ka Maa telge. Seega kui Kuu kivist juustuks muutuks, toimuks Maa teljel nihked. Kui üks Maa poolustest oleks Päikese poole pikemalt suunatud, mõjutaks see meie elu oluliselt.

Grant Hearn, Kaplinn, Lõuna-Aafrika:

Üheks tagajärjeks oleks Universumi suurim fondüü, sest juustu gravitatsioonilise kokkuvarisemise tagajärjel tekkinud kuumus sulataks ja keedaks selle.