New Scientist ⟩ Suurfirmad kulutavad rohepesukampaaniatele miljardeid

, New Scientist, kaasautor
Copy
COP26 kliimakõnelustel osales ka endine USA president Barack Obama (pildil tema käsi).
COP26 kliimakõnelustel osales ka endine USA president Barack Obama (pildil tema käsi). Foto: Yves Herman

Seisame silmitsi teatud tüüpi keskkonnareostusega, mida me selgelt ei näe. Seda ei leidu meie jõgedes, maal ega taevas – see on nimelt meie peades. Kui kliima-alast valeinformatsiooni ei kontrollita, levib see nagu metsatulekahju, õõnestades kliimamuutuse tõsiseltvõetavust ja vajadust kiireloomulise tegutsemise järele, kirjutab Eco-Bot.Net-i kaasasutaja Bill Poster New Scientistis.

Nagu biosfäär, mis meid elus hoiab, on ka meie infoökosüsteemide tervis meie jaoks eluliselt oluline. Kunstnikuna tunnen ma vastutust leida uusi viise, kuidas valeuudiste ajastut iseloomustavat desinformatsiooni vaadelda.

Ühismeedia suudab jõudsalt meie tähelepanu haarata. Keerukate algoritmide abil otsustavad nende taga olevad suurettevõtted, mida miljardid inimesed üle kogu maailma näevad. Selle sisu dikteerib eelkõige see, mis meie tähelepanu hoiab, aga ka see, mida ühismeediaettevõtetele maksvad firmad seal näha soovivad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles