Noored tutvuvad võimalustega kosmoses karjääri teha

BNS
Tõravere vaatlustorn
Tõravere vaatlustorn Foto: Sille Annuk

Neljapäeval kogunevad koolinoored Tõraverre Eesti suurimale kosmoseteemalisele karjääripäevale, et tutvuda võimalustega kosmoses karjääri teha.

Karjääripäeval «Karjääriredel viib kosmosesse» tutvustavad töövõimalusi kosmose- ja tehnoloogiavaldkonnas tippeadlased ja -ettevõtjad. Teiste seas lubavad oma tööle pilgu heita mehitamata sõidukeid arendava Milrem Roboticsi ja blockchain-tehnoloogia lipulaeva GuardTime’i meeskonnaliikmed.

Karjääripäeva eesmärk on noortele tõestada, et ka Eestis võib neist saada maailmatasemel teadlane või ettevõtja. Kuna reaalained kipuvad koolis sageli teoreetiliseks jääma, soovitakse karjääripäeval praktiliste tegevuste kaudu näidata, milliste päristöödeni need viia võivad.

«Kuigi koolis ei pruugi nii tunduda, võivad reaalained ärgata ellu tõeliselt põnevate elukutsetena,» sõnas karjääripäeva peakorraldaja, kosmosehariduskontori ESERO Eesti juht Heli Lätt. «Noorte teadlikkus on investeering meie tulevikku – elu põimub üha rohkem tehnoloogiaga, mis jõudsalt areneb, ja see nõuab ka üha rohkem spetsialiste.»

Karjääripäeval tutvustatakse töövõimalusi neljas kategoorias: ilm ja kliima; ettevõtlus kosmoses; komeedid, meteoriidid ja asteroidid ning kosmoselennud.

Teemade kohta on 14 töötuba, mida juhivad oma ala spetsialistid.