Molekulaarsed pintsetid ohtlikult jonnakate bakterite vastu

Postimees
Valgelible (pildil küll sinine) õgimas antibiootikumiresitentsete Staphylococcus aureus'e (MRSA – eetitsilliinresistentse stafülokoki) kogumit. Molekulaarste pintsettidega üksteisest lahutatult oleksid satfülokid olla antibiootikumidele või immuunsüsteemile oluliselt parem saak. Foto: HANDOUT/REUTERS

Iisraeli teadlased on leidnud võimaliku lahenduse ravimitele resistentsete bakteritega toimetulekuks. Ben-Gurioni ülikooli, Saksamaa ja Ameerika Ühendriikide teadlaste koostöös välja töötatud molekulaarsete pintsettidega on võimalik lammutada kleepuvaid bakteriaalseid biokilesid, mis baktereid mitmesuguste ohtude eest kaitsevad.

Pintsetid näevad välja täpselt nagu harjumuspärased kodused pintsetid, kuid need on miljon korda väiksemad. Karvade kitkumise asemel sihivad need hoopis bakterite biokile kiudjaid sidemeid. Sel moel lõhutakse biokile ning see muutub haavatavamaks väliste segajate suhtes, seega pääsevad nii antibiootikumid aga ka inimese immuunsüsteem paremini löögile.