Inimesi viiruse eest kaitsvad kummikindad ja näomaskid tapavad loomi (4)

Postimees
Näomaski takerdunud noor kajakas Ühendkuningriigis. Teadlaste sõnul oli lind püünises kaks nädalat, mistõttu olid tema jalad paistes ja ta vajas turgutamist metsloomakliinikus. Foto: RSPCA/AFP/SCANPIX

Kummikinda sõrme lõksu jäänud kala Hollandis, maski alla neelanud pingviin Brasiilias, näomaski mässitud rebane Ühendkuningriigis – värske uurimuse kohaselt saavad pandeemias laia kasutust leidvad isikukaitsevahendid loodusesse sattudes üha rohkematele loomadele saatuslikuks.

Teadusajakirjas Animal Biology avaldatud uuringu autorid kammisid läbi uudisteportaale ning prügikoristajate, linnuvaatlejatel, loomapäästjate ja veterinaaride sotsiaalmeediapostitusi ning leidsid, et loomi ja linde on nii vees kui ka maismaal saanud ühekordselt kasutatavate isikukaitsevahendite tõttu hukka kõikjal maailmas.

Teadlaste sõnul on suurimaks probleemiks latekskindad ning ühekordsed maskid, mis koosnevad kummipaeltest ja peamiselt polüpropüleenkangast, vahendas The Guardian.

Esimese isikukaitsevahendite ohvrina registreerisid teadlased 2020. aasta aprillis Kanadast Chilliwackist surnuna leitud punarind-rästa, kes oli mässitud näomaski.